Event: Communicatietraining zoekt deelnemers

Registration via https://event.ugent.be/registration/MULTIPLEScomtrainonderzoek from 08-12-2022 14:41 until 09-01-2023 12:00

Description

Help mee aan wetenschap: werknemers, werkgevers en ondernemers gezocht om een training uit te proberen

De MULTIPLES-onderzoeksgroep van de Universiteit Gent is op zoek naar mensen die een professionele training willen uitproberen. Het onderzoek wil een nieuwe methode verkennen voor communicatietraining in bedrijven en organisaties. Deelnemers kunnen de training volgen en hun mening geven over zowel het verloop als het effect ervan.

Ervaart u uitdagingen in uw professionele communicatie?

Werknemers, werkgevers en ondernemers vormen de doelgroep. Als u op het werk omgaat met mensen uit een andere achtergrond, generatie, bevolkingsgroep, religie of cultuur en die omgang zorgt voor uitdagingen, bent u waarschijnlijk een geknipte kandidaat. We zijn op zoek naar mensen die werken in verschillende sectoren zoals lokale overheid, federale overheid, fabrieken, kantoren, onderwijs, zorgsector, vrije beroepen en internationale omgevingen. De opleiding vindt plaats in het Nederlands.

Wat levert deelname u op?

U krijgt een gratis communicatietraining van één dag. De training werkt rond een interactiemodel met negen principes. Er is ruimte voorzien in de training om te reflecteren en te werken rond de eigen praktijk. Met andere woorden, de training stimuleert om te ontdekken hoe u de principes kunt toepassen. Voor de ene zal dat op het microniveau van communicatie zijn, tussen individuen, met externe en interne contacten. Voor anderen op meso- of macroniveau, bijv. tussen teams, bedrijven en domeinen.

Het interactiemodel dat we gebruiken hebben we ontwikkeld in een studie die liep van 2020 tot 2022.

Bovendien krijgt u een samenvatting van de bevindingen van het onderzoek.

Vertrouwelijke informatie

Deelname is vrijwillig: u kunt op elk moment stoppen.
Alle informatie wordt op vertrouwelijke manier verwerkt.
Bij de rapportering van de bevindingen blijven alle deelnemers anoniem: de namen worden veranderd.
Bij de publicatie van beeldmateriaal zijn de deelnemers onherkenbaar, tenzij ze hun toestemming hebben gegeven om herkenbaar te zijn.

Wat verwachten we van u?

1. U kunt een hele dag van 8.00 tot 17.30 aanwezig zijn in Gent op een van deze vier data:

•    Woensdag 7 december 2022 - VOLZET
•    Donderdag 8 december 2022 - VOLZET
•    Dinsdag 24 januari 2023
•    Woensdag 25 januari 2023

2. U bent bereid om over een periode van 10 maanden vijf keer een online vragenlijst van 20 minuten in te vullen.

3. U bent bereid om eventueel geïnterviewd te worden door de onderzoeker.

Wat zijn de voorwaarden om deel te nemen?

Hoe ziet de trainingsdag eruit?

Centraal staat een hele dag communicatietraining. Die dag begint en eindigt met een kleine test. Bovendien vullen de deelnemers een online vragenlijst in van 20 minuten enkele dagen voor en enkele dagen na de training. Verspreid over de volgende tien maanden vullen de deelnemers nog drie keer een online vragenlijst in. Sommige deelnemers zullen ook een uitnodiging krijgen voor één of enkele interviews.

De onderzoeker, Greet De Baets, observeert de hele training in het gezelschap van een camera en een notitieboekje. Iemand anders, een professionele trainer, geeft de training volgens een programma dat is ontstaan uit een vorige studie in dit doctoraatsonderzoek.

Wilt u eerst meer informatie?

Stuur een mail naar Greet De Baets: greet.debaets@ugent.be.

Greet is doctoraatsonderzoeker bij het MULTIPLES Research Centre for Multilingual Practices and Language Learning in Society en academisch assistent bij de Vakgroep vertalen, tolken en communicatie van de Universiteit van Gent. Prof. dr. Sofie Decock en Prof. dr. Ellen van Praet begeleiden Greet bij deze studie.

Greet De Baets
Universiteit Gent